...

...
...

sâmbătă, 18 aprilie 2015

din Amintiri

Dacă stau să mă gândesc,
la vremea când eram fată
Multe am să povestesc
despre traiul de-altădată,


Cum duceam viața la țară
pe-unde am fost eu trăită
În curtea plină de vară
cu grădina înflorită

Locuiam pe lângă școală,
vizavi aveam un Mat(Bufet)
Cu trei lei de cheltuială
gimnaziul am terminat

Ajungeau de-o prăjitură,
sau de câte-o citronadă
Iar răcoroasa băutură
o împărțeam la grămadă

Cu colegii mei de clasă
că eram copii puțini
Ori ce aduceam de-acasă
și foamea ne-am potolit

Erau vremuri de restriște
dar nouă nu ne păsa
N-au existat familii triste
sau așa mi se părea

Dintr-o bancnotă de-o sută
erau mesele-ncărcate
Nu doar cu mâncare multă
dar era pe săturate

Ce nu aveam în cămară
dam fuga la ,,Coperativă,,
(magazin, alimentară,
și-altă marfă cu derivă)

Vinerea mergeam în piață
(era târgul săptămânii)
Mă trezea de dimineață,
mama, să îmi lase banii

Și cu o listă calculată
că mama multe știa
Mă urcam pe bicicletă
și p-aci mi-era calea

Dam un tur pe la tarabe
de făceam cumpărături
Pâine, ouă, varză verde
pentru orice mâncăruri

,,Era suta(de lei) valoroasă
puteai cumpăra orice
Astăzi la fel de frumoasă
pe prostii se cheltuie

Nu existau bogați, săraci
eram toți aceeași teapă
Cu-aceeași haină îmbrăcați
trăiam etapă cu etapă,,

Mi-ajungea și de slănină
să facă din ea jumară
Era hrana cea mai bună
când nu era în cămară

Mai luam și pentru mine
ce-acasă nu se găsea
Dar știam că se cuvine
să am și eu partea mea
*
Astăzi avem democrație
și mâncăm pe apucate
Produse care te sperie
de atât chimic, tratate.

,,Amintiri care m-au tors
le-am pus în cartea vieții
Și orice-ar mai fi de spus
le-o toarce firul dimineții,,

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu