...

...
...

duminică, 19 mai 2013

poezia şi eu (roman foileton)

 18 05 2013 ora 00:20

Am scris puţin, la vremea aia, nu era ca acum, site.uri pe care să te scrii, ca lumea să te citească şi sau, să te încurajeze; îmi făcusem un caiet cu câteva poezii, pe care le-am arătat poetului nostru local, era şi tatăl unei foste colege din liceu, dar acesta nu mi-a spus nimic, poate că nici nu le citise. Scriam ce simţeam şi toate aveau ca subiect, prima iubire, prima neîmplinire. Din cauza asta, căsnicia mea, scârţâia din toate încheieturile(nepotrivire de caracter). Prima iubire, mă bântuia în toate visele nopţilor, nedormite,iar eu scriam, timid şi ascundeam tot ce scriam...
Boala mea a fost diagnosticată de un medic, reumatolog din zonă; aveam 5 luni de sarcină şi începusem să-mi târăsc picioarele când mergeam, că mă împiedicam şi de un fir de nisip. M-am internat pentru întrerupere de sarcină(eram distrusă, vroiam copilul cu orice preţ), dar împinsă de împrejurări, nu aveam încotro; ai mei, mama mai ales, vroiau să scap, ca să nu rămân paralizată pe viaţă, soacra mă blama că vreau să-i distrug viaţa băiatului ei, că o să facă puşcărie, dacă eu îmi omor copilul, cu întreruprea de sarcină(parcă eram, ciuca bătăilor, nici nu mai ştiam pe ce lume trăiesc şi cui să dau dreptate, cert e că eu vroiam copilul şi-atât, restul... Dumnezeu cu mila)

Un roman foileton. Până în Revoluţie, se făceau întreruperi de sarcină, legal. La comisie mi s-a pus diagnosticul - parapareză spastică, dreapta - leuconevraxită. Boala dracului, fără leac de vindecare, doar cu ameliorare şi să nu evolueze, mi-au prescris mai multe medicamente; era riscantă o întrerupere de sarcină şi am convenit, după mai multe investigaţii, neurologice să duc sarcina până la termen, cu tratament adecvat, care să nu dăuneze fătului şi nici evoluţia bolii. Lucram la vremea aia, dar nemaiputând să merg normal am întrerupt, luănd concediu fără plată, urmat apoi de pensionare cu pierderea capacităţii de muncă; între timp au trecut şi cele 4 luni care mai rămăseseră şi am adus pe lume(prin cezariană) un pui de om, la 3,500 kg şi 50 cm, sănătos şi roşcovan. La 2 luni după naştere, am plecat la Bucureşti să-mi caut sănătatea, pe Splaiul Independenţei, la Victor Babeş, mare institut de cercetări medicale, n-am fost mulţumită de rezultate şi am renunţat, trebuia să merg din 2 în 2 luni, pentru analize şi tratamentul n-avea niciun efect, bani nu prea erau, priorităţile la bloc îşi spuneau cuvântul...etc. Cam atât despre periplul meu prin boală. Până m-au pensionat definitiv, mai mergeam la controale periodice şi la comisiile de expertiză, că aşa e la noi în România, până la Dumnezeu te mănâncă sfinţii.

Poezia adevărată a început, acum un an, mai exact când am intrat prin grupurile literare, în care m-au cărat amicii mei şi unde, citind mi-a redeschis pofta de a scrie, sentimentul ăla adormit mai demult...
şi-am scris, dar de aici, începe altă poveste ...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu